Doctor Phill, Oprah en andere zaken - Reisverslag uit Hurghada, Egypte van Linda Kersten - WaarBenJij.nu Doctor Phill, Oprah en andere zaken - Reisverslag uit Hurghada, Egypte van Linda Kersten - WaarBenJij.nu

Doctor Phill, Oprah en andere zaken

Door: lindamahmoud

Blijf op de hoogte en volg Linda

29 December 2011 | Egypte, Hurghada

En dan is er eindelijk toch weer een berichtje vanuit Egypte, heb mn goede voornemen dus niet na kunnen komen. (meer te bloggen) Maar dan wordt het gewoon mn nieuwe voornemen voor 2012, want nog even en dan is het weer zo ver. Gek om de jaarwisseling niet in Nederland te vieren.

Ik voel me soms net Doctor Phill of Oprah :) Een van mn collega’s heeft een viendinnetje in Tsjechië en iedere keer maakt ze beloftes die ze niet na komt. En dan komt mn collega mij om raad vragen hihi. De eerste keer dat ie kwam kende ik de situatie niet en toen vroeg ie wat ie zou doen als iemand een belofte maakt en die breekt. Waarop ik antwoordde dat ik die persoon een tweede kans zou geven omdat ik vind dat de meeste mensen een tweede kans verdienen, maar als die persoon zn belofte dan weer niet na komt dan ben ik er helemaal klaar mee. Aha daar kon hij wel wat mee, een week later kreeg ik te horen hoe de vork in de steel zat en nu komt ie regelmatig om raad vragen.
Moet zielenknijper worden hier haha :)

Mama en papa zijn net weer een weekje in Nederland nadat ze 2 weken in Hurghada zijn geweest.
Het was erg fijn elkaar weer in real life te kunnen zien en vast te kunnen houden, want dat was alweer even geleden!!!
Mahmoud en ik waren als verrassing naar de luchthaven gekomen om de bups (mama, papa en Gijs) op te halen. Ze zagen ons geeneens staan toen ze de luchthaven uitliepen dus het was echt een surprice :):)

Mahmoud had een taxi geregeld en met zn 5en en alle koffers zaten we in de taxi gepropt. Ik op papa’s schoot voorin (net als vroeger :) ) en Mahmoud, mama en Gijs achterin.

De dag na aankomst had ik een vrije dag en ben ik heel de dag in het hotel geweest bij mama. Papa en Gijs zouden gaan duiken, maar het busje kwam niet om ze op te halen, dus zij hadden ook een hotel dag. Was erg gezellig. Pa en Ma hadden ruim 2 koffers vol met spullen voor mij meegenomen. Waaronder een berg Nederlandse chocola!!! En chocolade pepernoten!!! Zooo lekker!! (Helaas is het meeste nu alweer op. De chocolade noten vielen ook erg bij Mahmoud in de smaak. (helaas voor mij) S’Avonds zijn we met zn alleen uit eten geweest. Mahmoud wist een goed grill restaurantje, lekker Egyptisch. Zie foto’s.

In totaal had ik 8 dagen vrij in de 2 weken dat pa en ma er waren. Waarvan ik 2 keer mee ben wezen duiken en de andere dagen ben ik in het hotel gebleven bij pa en ma.
Mahmoud had tussendoor een dagje vrij en is toen ook mee geweest naar het hotel. Voor hem de eerste keer in een hotel, alles nieuw voor hem :)
Vooral het eten en de toetjes vond hij erg lekker!!!! En een badjas na het douchen op de hotel kamer hihi :)

Oome Gijs (suiker oompje) was dus ook een week hier en van hem krijg ik een hele mooie blackberry (misschien :) ) Hahaha Gijs is mijn beste vriend, en ook die van mijn vader. Samen liepen ze handje in handje op het strand. En Gijs houd van tasjes net als ik, hij van Puma, ik van Louis Vuitton :) Heb papa en Gijs gedoopt als Peppi en Kokki zie foto van hun met muts :):)

We hadden iedereen uitgenodigd om bij on te komen eten en Mahmoud had het hele eten verzorgd in z’n eentje. (Ik mocht de afwas doen joepie!!) (Zie foto’s) was erg gezellig, lekker soepjes, rijst, salade, broodjes, vis mmmmmmmmmjam mjam.

Van Mary had ik 10 euro gekregen echt superlief, DANK DANK DANK je wel :)
Als er nog meer lieve vriendinnen (of vrienden) van mijn moeder (of vader) zijn die een donatie willen doen, dan mag dat altijd op rekening nr 8089095, stichting “help Linda de winter door” :)

20 December was Mahmoud jarig en papa en mama wilden graag een keer naar de Senzo market. (Overdekt winkelcentrum) dus voor Mahmoud’s verjaardag zijn we naar Senzo gegaan. Na het werk kwamen papa en mama naar mijn werk en heb ik ze mn werkplek laten zien. Daarna kwam Mahmoud ook en zijn we met de bus naar Senzo gegaan.

We wilden eerst iets eten en Mahmoud mocht kiezen, dus uit eindelijk werd het Mac Donalds JEEEEEEEEj
Ik was helemaal blij, al 4 maanden niet bij de Mac geweest. Ook papa vond het erg lekker, moet eigenlijk in de krant, meneer wil namelijk nooit naar de Mac. (Zie foto’s)
Na het eten zijn we Spinney’s gegaan een hypermarket in Senzo en tatatataaa daar krijg Mahmoud zn verjaardagskado van pa en ma (ook een beetje voor mij) een FLATSCREEEEEEEN TV een hele mooie Samsung!!! (Zie foto’s) Wij allebei super verrast en erg blij natuurlijk, echt een super groot cadeau en we zijn we allebei zoo blij mee. Kan eindelijk weer DVD kijken. Mahmoud en ik hebben al samen 2 afleveringen gooische vrouwen gekeken. Hij was al in shock van Jackass een paar weken terug maar dit was nog erger. Naakte mensen in beeld hihi.

Het was erg fijn papa en mama weer in de buurt te hebben, en voor mij viel het afscheid ook erg zwaar. De 22e zouden pa en ma terug vliegen. Ik had de 21e mn laatste vrije dag en ’s avonds kwam Mahmoud me ophalen. De traantjes stroomde reikelijk of is het rijkelijk! De hele weg in de taxi naar huis moeten huilen, maar gelukkig was Mahmoud bij me om me te troosten! Tis raar dat ze nu weer in NL zijn en we elkaar alleen via de cam kunnen zien….. Maar lang leven internet!

24 December was er kerst party in Palacio hotel en ik moet daar die avond ook bij zijn om de gasten te ontvangen en naar hun tafel te brengen. Van 6 tot 8 bij de ingang moeten staan en moeten glimlachen, daarna mochten ik en mn collega Oksana ook van het buffet mee eten :)

Gerookte zalm mmmmmmmmmm 5 maanden niet gegeten zoooo lekker, iedere hap heb ik echt 5 minuten over gedaan :) En de toetjes zalig!!! Soort chocolade mousse en chocolade taart en mokka taart. Het is maar goed dat aan de toetjes in mijn hotel echt geen smaak zit. Anders zou ik tonnetje rond worden hier. Verder eigenlijk geen kerst gevierd, hier gaat het toch anders als in NL. Met oud en nieuw willen Mahmoud en ik uit eten/uitgaan. Nog geen concrete plannen we zien het wel.

De kerstman komt hier trouwens op een kameel en hij heeft een getinte huid ( de kerstman dan he, bedoelde er niet de kameel mee)


Ik wil in ieder geval iedereen alvast een goed uiteinde wensen en hoop dat 2012 jaar voor iedereen een jaar wordt met veel geluk, liefde, voorspoed en gezondheid. Dit laatste geld natuurlijk extra voor ome Jan!!, heel veel beterschap, we hopen dat het snel beter met je gaat en je snel weer thuis bent. Die baard die staat je trouwens fantastisch ;) mama heeft foto’s laten zien.

Tot snel!! Groetjes Linda en Mahmoud!!!

  • 29 December 2011 - 17:44

    Marianne:

    Hay Linda en Mahmoud.

    Zo dat is nog eens een verslag. Je hebt het wel ingehaald hoor. Jullie hebben het leuk gehad met zijn allen.
    Je geniet dan extra he?! leuk. We hebben de verhalen gehoord van je vader en moeder. En de foto's gezien. Fijn dat jullie het zo naar jullie zin hebben gehad. Bijna oud en nieuw. Ome Jan mag voor het weekend naar huis. Kan hij lekker een nachtje in zijn eigen bedje slapen. Moet heerlijk voor hem zijn. Ik wens jullie een goed uiteinde en een heeeel goed begin. Dat 2012 maar een mooi jaar mag worden voor jullie. Met inderdaad heel veel gezondheid. want dat is toch het allerbelangrijkste.

    dikke kus,

    Tante Marianne

  • 29 December 2011 - 20:34

    Jan Willem:

    He Linnie-lief,
    Kijk dat zijn nou nog eens verslagen. Nog gefeliciteerd met man-lief. Nog een dagje of 10 / 11 en dan vliegen mijn moeder en ik naar Luxor. 11 januari. Voor onze decadente Nijlcruise. Luxe in Luxor. Voor het eerst in 4 jaar op vakantie. De komende dagen kunnen me niet snel genoeg voorbij gaan. Prettige jaarwisseling, alle beste wensen voor jou en Mahmoud. Kusje voor jou, handje voor Mahmoud.
    Jan willem

  • 30 December 2011 - 19:17

    Avalon:

    HI!!! wat leuk al die foto's! kan niet wachten om op bezoek te komen! je moet ons trouwens wel even je adres laten weten want dan kunnen we een beetje zoeken of heb je tips voor verblijf? in t nieuwe jaar moeten we een skype date maken hoor! zal snel wat op de mail zetten want daar ben ik neit zo goed in... maar dan ben je van heir ook weer op de hoogte ;) t is nogal wat hier, raar dat je er niet bent om mee te kletsen... nouwja... tot snel!!! x avalon

  • 31 December 2011 - 09:27

    Laura:

    Hoi Linda en Mahmoud.

    Wel weer een uitgebreid verslag. En nog gefeliciteerd met de verjaardag van Mahmoud.
    Voor jullie ook een hele fijn jaarwisseling. Een gezond en liefdevol 2012.

    Groetjes Laura

  • 02 Januari 2012 - 13:11

    Dineke:

    Heey Linda,

    Beetje laat maar hierbij ook even een reactie van mij. Het zal wel super fijn zijn geweest om je ouders weer even te zien! En mac donalds!! :)

    Goed om te lezen dat het goed met je gaat en zoals Avalon je al schreef; je moet ons ff je adres doorgeven, dat is wat handiger zoeken naar de beste locatie hotel.

    Heb je volgende week tijd voor een skype date? Zet je wat data op de mail dat het uitkomt?

    Gelukkig nieuwjaar nog ! :)
    groetjes xx
    Dineke

  • 03 Januari 2012 - 19:32

    Bianc:

    Hey lady en je mannetje natuurlijk ook.

    Kreeg van Pierre jouw verstuurde mail en zag dat ik jullie kon volgen. Leuk joh.
    Maar het leventje bevalt je goed daar zie en lees ik wel. Je past je aardig an in hun (jouw nieuwe) wereldje.

    Maar we willen jullie ook wel sponseren hoor. Maar seriues op die rekening?
    We horen het wel.

  • 18 Januari 2012 - 21:07

    Carla:

    Hoi Linda,

    Zoals ik lees gaat het goed met je, ben blij voor je, dat je al helemaal je draai daar gevonden hebt. Hoe gaat het met de taal begin je die al onder de knie te krijgen? Lijkt me zeer moeilijk, leuk dat je elke keer schrijft dan blijven we op de hoogte hoe het met je gaat. We hebben het regelmatig over je, we missen je nog steeds, was altijd gezellig met z'n alle even na kletsen en roddelen, want daar zijn we goed in.
    Kun jij je adres doorgeven dan kunnen we eens een keer een kaartje sturen.

    Heel veel groetjes aan jullie beide
    en geniet van elkaar

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Linda

Actief sinds 18 Juli 2011
Verslag gelezen: 180
Totaal aantal bezoekers 31102

Voorgaande reizen:

04 Augustus 2011 - 07 Mei 2012

Een nieuwe start

Landen bezocht: