Daar zijn we weer :) - Reisverslag uit Hurghada, Egypte van Linda Kersten - WaarBenJij.nu Daar zijn we weer :) - Reisverslag uit Hurghada, Egypte van Linda Kersten - WaarBenJij.nu

Daar zijn we weer :)

Door: lindamahmoud

Blijf op de hoogte en volg Linda

22 Januari 2012 | Egypte, Hurghada

Bedankt voor al jullie reacties. Ennuh Bianca, dat is het enige en echte rekening nummer :) Leuk en lief dat jullie aan me denken :) Jullie nog duikplannen in Egypte?

Drukke tijd weer gehad…………………..
Eerst ziek geweest, en dan afgelopen week zo’n 80 uur gewerkt! Mn collega had 8 dagen vrij afgelopen week en mij werd doodleuk opgedragen 10 uur per dag te werken ipv 8. Hier geen CAO, ARBO, Overuren, gewoon voor hetzelfde salaris een hoop extra moeite doen.
Ons management had ook weer een leuke nieuwe opdracht verzonnen…. Onze gasten pushen om positieve comment op websites zoals zoover, tripadvisor en holiday check te zetten. En dit betekend niet de gasten van huisuit laten schrijven, maar vanaf 3 computers bij ons in het hotel…. En het liefst iedere gast op meer dan 1 website. Errug annoying. Zeker omdat na dag drie niemand zich bij mij kwam melden en ik dus maar zelf comments op internet ben gaan schrijven. Heb ondertussen al 7 verschillende mail adressen haha. Maar goed ben er wel een beetje klaar mee….
Oksana was vrijdag weer terug op het werk en ik had gister en vandaag lekker een dagje vrij.
Mahmoud en ik waren best gestresst de afgelopen maand, hij omdat ie hard aan het studeren was/is en ik door werk, een beetje heimwee, eigenlijk alles, en dan ook nog eens lange dagen maken, we gingen een beetje langs elkaar heen. Dus ik had Mahmoud opgedragen dat we samen weer wat leuks moesten gaan doen. Vrijdag avond zijn we naar de bios geweest. Een Arabische film met een van mn lievelings Arabische acteur/zanger Tamer Hosny. En ondanks dat ik natuurlijk niet veel versta van wat ze zeggen was de film erg komisch en leuk.
Daarna gingen we op een terasje zitten, maar hadden niet veel geld bij ons en ik mn portemonnee thuis laten liggen. We hadden 2 Mirinda en shisha voor Mahmoud besteld en net optijd kwamen we erachter dat we maar geld hadden voor 1 Mirinda en de shisha. Dat was dus romantisch delen onze Mirinda met een rietje :)
Gister had ik dus vrij en heeft Mahmoud ook een vrije dag genomen. Eerst lekker uitgeslapen tot 11 uur. Daarna moest Mahmoud en even weg maar toen hij thuiskwam zijn we samen gaan ontbijten en hebben we daarna Shrek 2 gekeken…….. Are we there yet?........ hahaha hij blijft leuk.
Daarna wilden we naar Mamsha, een boulevard tussen een rits hotel in om te wandelen maar van 4 tot 6 zijn we met zn 2en op de bank in slaap gevallen…..hoezo romantisch. Daarna toch maar opgestaan en richting Mamsha gegaan. Was een groot feest daar om de Russische cultuur in Egypte te vieren yoepie….. aan ons Nederlanders wordt weer niet gedacht. Toen we later uit eten gingen dicht bij ons huis kreeg ik gewoon een Russische menukaart in mn handen. Dat is wel iets dat uber irritant is, iedereen hier ziet me aan voor Russin………. GRRRRRRRRR Mijn neus is veel kleiner en vind echt niet dat ik op een Rus lijk……………….
Afgelopen 6 januari was het kerst voor de koptisch christenen, dus ook voor de Russen onder ons. En het kerstfeest werd ook weer in de grote tent bij het Palacio hotel gevierd wat voor mij weer betekende: GEROOKTE ZALM EN CHOCOLADE TOETJES!!!!!!!!!!!!!!! JEEEJ…..
Nu weer een heel jaar wachten op de gerookte zalm….

Van de week heeft Mahmoud gewoon mayonaise gekocht en het was/is zoooo lekker!!!! Vanaf dat ik hier woon heb ik geen Mayo gegeten. (met uitzondering van toen pa en ma hier waren en ze het bij hun in het hotel hadden) Gewoon niet aan gedacht dat mayo ook hier te koop is, en bij ons in het hotel is het bijvoorbeeld niet. Toen ik die dag van mn werk thuiskwam heb ik meteen frietjes gebakken… Mjam mjam mjammmmmm

Ik heb een nieuwe portemonnee een echte nepperd van Louis Vuitton en Mahmoud heeft gezegd dat ik einde van de maand een nieuwe tas mag kopen….. ik ruik…….. een Louis Vuitton tasje, jammer dat mn vader er niet bij kan zijn :):) Ik kan me nog een vakantie in Turkije herinneren :):):)

Vandaag was het poetsdag van half 11 tot 4 uur met de was bezig geweest…. Ik mis de nederlandse wasmachine :)
Ook het huis maar weer een keer geveegd…. Nee heb ook geen stofzuiger…. De laatste weken waait het hier erg hard en wij hebben regelmatig het raam open staan. Denk dat ik in huis ruim een kilo zand bij elkaar heb geveegd en op het balkon lag de tweede kilo……. Maar goed dan kan het er weer even tegenaan.

Vorige week voor het eerst een voorzichtig zumba dansje gedaan in de woonkamer en ik kon het nog, was alleen niet meer zo flexibel als voorheen haha. Zeg maar gerust houten hendrik…. Hahaha
Maar mis het wel….

Voor dat pa en ma in December hier waren was alles veel makkelijk lijkt wel. Moet zeggen dat de afgelopen maand (nu ze weer weg zijn) erg moeilijk was. Heb veel aan Nederland gedacht. Natuurlijk normaal als je elkaar na zo’n lange tijd weer voor het eerst ziet…. Maar toch :):)…………..

Nou ga er weer een eind aan breien.. tot snel :)

Groetjes Linda en Mahmoud

  • 22 Januari 2012 - 20:17

    Avalon:

    Hi!wij zijn druk bezig ons bezoek te plannen, zouden vandaag eigenlijk gaan boeken maar Dineke en Niels waren niet fit dus hopelijk deze week en dan staat t vast! We komen jullie kant op omstreeks half maart. De planning is nu om 7e mrt te vliegen maar moeten eerst nog wel boeken dus houd je op de hoogte:) als je nog essentiële dingen mist moet je het dus even laten weten! Gr. Avalon

  • 22 Januari 2012 - 21:44

    Dineke :

    Heey !

    Fijn om weer eens wat te horen van je, en tjah, heimwee hoort er denk ik wel een beetje bij. Maar gelukkig heb je iets om naar uit te kijken; WIJ KOMEN OP BEZOEK!!!! nog maar 1,5 maand....

    Veel liefs en groetjes aan Mahmoud, Dineke

  • 23 Januari 2012 - 18:32

    Marij Minimuts:

    hoi linda en mahmoud fijn dat je ouders er waren. heb de verhalen gehoord. je ziet er goed uit,en er zijn leuke foto,s gemaakt.zo kunnen we je een beetje volgen,gezellig.we denken aan jullie.hartelijke groeten van marij ook van louis.houdoe wor!

  • 09 Februari 2012 - 22:24

    Carla:

    Hee meissie hoe gaat het? lukt het een beetje met de heimwee?Ja het is altijd even vervelend wanneer je ouders weer vertrekken en je dingen vanuit nederland mist, maar jou kennende zul je daar wel weer overheen komen, je hebt Mahmoud, je huisje, je werk je vindt je draai wel weer, en om het weer hoef je nederland niet te missen het is nog steeds koud. Lukt al een beetje met de taal, want volgens mij is die best moeilijk, als je je maar een beetje verstaanbaar kunt maken dan ben je al een eind op weg. Als je een keertje je adres kunt geven dan kan ik eens een kaartje sturen is ook wel eens gezellig. heel veel liefs voor jou en Mahmoud gr. Carla

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Linda

Actief sinds 18 Juli 2011
Verslag gelezen: 327
Totaal aantal bezoekers 31103

Voorgaande reizen:

04 Augustus 2011 - 07 Mei 2012

Een nieuwe start

Landen bezocht: