salmiak ballen en Andre Hazes - Reisverslag uit Hurghada, Egypte van Linda Kersten - WaarBenJij.nu salmiak ballen en Andre Hazes - Reisverslag uit Hurghada, Egypte van Linda Kersten - WaarBenJij.nu

salmiak ballen en Andre Hazes

Door: lindamahmoud

Blijf op de hoogte en volg Linda

10 Februari 2012 | Egypte, Hurghada

Heej allemaal weer even een berichtje van deze kant.

Alles zijn gangetje hier, voor Mahmoud een spannende maand, hij is begonnen met zijn instructeurs cursus (voor duiken) en heeft afgelopen thuis gezeten en alleen maar geleerd. Vanaf vandaag begint de cursus echt!!!!!! Dankzij pappie en mammie en daar zijn wij heel blij mee :):) De aanstaande twee weken krijgt hij les is het leren geven vam een duik cursus, en dan 25 februari moet hij een eindexamen maken. als jij alles succesvol afsluit mag hij zich duikinstructeur noemen!!! Duimen dus, maar heb er alle vertrouwen in dat het goed gaat!

Afgelopen week was er een Nederlandse familie in het hotel en zij waren in November ook geweest. Toen ze in November weggingen vroegen ze of ze iets voor me mee konden nemen als ze weer terug kwamen, dus ik om salmiak ballen gevragd had ik ineens zo'n zin in!!!! Nu heb ik salmiak ballen en lollie's gekregen jeeeeeeej :):) Echt kei lekker, en het mooiste van alles is dat ik ze niet hoef te delen!!!!! Mahmoud vind ze niet lekker!!! Toen ik mn manager een salmiak bal gaf vond ie hem eerst lekker, toen ik zei dat hij de bal moest doorbijten en het salmiak eruit kwam deed hij net of ie dood ging hahaha. Die smaak zijn ze hier dus niet gewend, weer een meevaller voor mij :):)

Heb mn cd's en dvd's weer gevonden en daartussen zat mn andre hazes cd'tje. Mahmoud de vlieger geleerd haha :) Altijd leuk een muziek onder het opruimen.

Nog een maandje en dat zijn Avalon en Dineke hier inclusief aanhang (Danny en Niels) jeeej kei leuk!!!! Zeker omdat we elkaar al 7 maanden niet meer in real life hebben gezien! Mis onze eet dates :):)

Heej Carla dank je wel voor je reactie. Ondertussen is de heimwee weer redelijk gezakt en gaat alles weer zijn gangetje. Zal mahmoud vragen of we de PO box van een goede vriend van hem kunnen gebruiken. Heb geen idee wat ons adres is, en volgens mij moet je een po box hebben anders komt er geen post aan. Kaartjes zijn altijd leuk! Zal het navragen.

De afgelopen paar dagen is het weer hier echt slecht. Natuurlijk niet zoals in Nederland maar veel wind, weinig zon, zand stormpje..... :( Zo wordt ik nooit bruin.....

Mahmoud en ik gaan naar Luxor als hij zijn cursus heeft afgerond en dat is iets dat ik al zo lang een keer wil doen!!!!!!! Dus als hij slaagt gaat het eindelijk gebeuren!!!

Jan-Willem als je dit leest, hoe was je Nile cruise???? Ben zo benieuwd!!!!!

Mahmoud en ik zullen snel weer foto's maken om op de site te zetten!!!

Nu we onze mooi flatscreen hebben is tv kijken echt een feestje, heb ondertussen BVN tv gevonden en blijf zo toch een beetje op de hoogte van het leven in NL :)


Tot snel!

x Linda en Mahmoud

  • 10 Februari 2012 - 11:04

    Avalon:

    JEEEEj, ik heb er ook super veel zin in, ben echt heeeel benieuwd :) tot snel!!! sje

  • 10 Februari 2012 - 21:47

    Jan-Willem:

    hallo Linnie-lief, ben alweer bijna 3 weken terug. Gadverdamme. Mijn moeizaam verkregen bruine kop verbleekt met de dag. Zeker met dat gezeik over die Elfstedentocht. Vannacht wordt het weer min 10. Je ballen vriezen er nog af. Maar hoe-dan-ook: de Nijlcruise was geweldig. Heerlijk weer (voor Nederlandse begrippen); elke dag zo'n 24 graden. 's nachts akelig koud. Decadent luxe, 5-sterren boot. Volpension. Elke dag drie maal een heerlijk buffet. Heel vriendelijk en behulpzaam personeel. We hadden een leuke groep van zo'n man / vrouw of 40. Samen veel excursies gedaan in Luxor, Aswan, Komombo, e.d. AANRADERS (maar dat weet Mahmoud wel): Dal der koningen,
    Karnaktempel in Luxor, Tempel van Hatsjepsoet, Tempel van Ramses III, en nog veeeeeeeeeeeeeel meer. Prachtig allemaal. Fantastische reis geweest. Alleen die verkopers van de beruchte 'Egyptische" souvenirs: made in China. Die blijven maar doordrammen. Ik begrijp ook wel dat hun inkomen afhangt van de verkopen, maar je wordt er kompleet gek van. Neemt niet weg dat meteen weer zou boeken voor volgende week. Ook met mijn moeder (93 jaar !) ging het hartstikke goed. Heeft heerlijk liggen zonnen en genieten. Tja: wat wil je met zo'n behulpzame zoon als ik. Ach mijn moeder heeft niet voor niets alles betaald :)
    Op Facebook staan alle foto's. Kijk er naar en laat je inspireren.
    Ontzettend veel plezier en cultuurgenoegens in Luxor. Dat ga je gegarandeerd leuk vinden.
    O ja: op 22 februari heb ik weer opnames voor 1-tegen-100. Met 29 tegen 1. Ga ik een ton winnen en kom ik, samen met dochter Marjolein, meteen naar Hugharda.
    Kusje voor jou
    Handje voor Mahmoud

  • 14 Februari 2012 - 09:19

    Dineke:

    Heey Linda,

    Nog bedankt voor je felicitatie uit Egypte! ;) Ik heb een leuke verjaardag gehad, heb van Avalon een vis gehad..... Ze heeft Ingrid ! haha !

    Daarnaast ook Stef de Stuntpiloot, ken je dat? Als het niet zo groot was zou ik het mee nemen, maar ja... is wat lastig.

    Ik heb ook super veel zin om naar je te komen, je moet nog wel even laten weten wat we voor je mee moeten nemen. (Pindakaas? Oeteldonkse carnavalssjaal?)

    groetjes Dineke

  • 16 Februari 2012 - 18:44

    Laura:

    Weer een mooi verslag. Blij om te horen dat je het daar nog steeds naar je zin hebt.

    Heel veel succes voor Mahmoud cursus en examen. Hoop dat hij het haalt

    Groetjes Laura

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Linda

Actief sinds 18 Juli 2011
Verslag gelezen: 543
Totaal aantal bezoekers 31068

Voorgaande reizen:

04 Augustus 2011 - 07 Mei 2012

Een nieuwe start

Landen bezocht: