ik leef nog :) - Reisverslag uit Hurghada, Egypte van Linda Kersten - WaarBenJij.nu ik leef nog :) - Reisverslag uit Hurghada, Egypte van Linda Kersten - WaarBenJij.nu

ik leef nog :)

Door: lindamahmoud

Blijf op de hoogte en volg Linda

28 November 2011 | Egypte, Hurghada

Zo en dan is het toch maar weer eens tijd voor een berichtje. De tijd gaat zo snel hier!!!
Op het werk was het lekker druk en thuis ook steeds het een en ander te regelen :)
Tijdens het offer feest zat het hotel voornamelijk vol met Egyptenaren en ik kon het erg goed met de dames vinden. Werd langs het zwembed zelfs door gasten uitgenodigd om erbij te komen zitten en moest natuurlijk de zelfgemaakte mierzoete taart proeven die ze mee hadden genomen. Mocht pas weg naar 2 stukkken gegeten te hebben en een blikje pepsi leeggedronken te hebben.
Het was erg gezellig. Er waren ook een aantal Egyptische dames en 2 nannies uit nigeria ofzo en die hadden 6 kleine meisjes bij zich. Alle 6 vier jaar en super schattig, meisjes zonder ouders die door de nannies worden opgevoed. Iedere keer dat ze me zagen werd ik doodgeknuffeld en gekust. Zie foto. Ik met drie van de zes :)

In die week waren Daniela en Ed ook een weekje in ons hotel. Erg gezellig. Mahmoud en ik hebben hun 2 avonden mee uitgenomen. Eerst naar de new marine en daarna naar de coffee shop vlakbij ons huis.
Ennuh mensen de coffee shops hier zijn niet zoals in Holland, hier echt alleen koffie enz geen wiet hahaha
De tweede avond zijn we naar Dahar, het oude gedeelte van Hurghada geweest. Het was erg gezellig en Mahmoud heeft ons echte Egyptische dingen laten zien en proberen.
Zie foto’s :) Hoop dat Daan en Ed snel weer komen,was erg gezellig!

Nu sinterklaas weer in NL is heb ik hier ook maar een paar keer geprobeerd mn schoen te zetten, maar helaas iedere morgen leeg…… beetje jammer!!!
Nog 1,5 week en dan komen papa en mama, wat gaat de tijd toch snel, eerst was het nog 4 maanden en nu komen ze 8 december al!!!

Op het werk is het best koud en mn bureau staat lekker op de tocht. Helaas kennen ze hier niet zoiets als de arbo. Draag al een extra shirt met lange mouwen onder mn blouse en een panty onder mn rok, maar nog is het koud. Werd 4 dagen geleden wakker met pijn op mn borst rechter kant. Kon bijna niets maar moest natuurlijk toch gewoon werken. Hier geen ziekte dagen, niet werken is geen geld.
Dus ik in het hotel naar de clinic, zei de dokter dat het kwam door de kou en ik me warmer moet kleden. Dokter vroeg of ik een injectie wilde of tabletten. Dus maar voor de injectie gekozen omdat deze sneller werkt. Had de mouw van mn blouse al opgestroopt maar helaas moest echt in mn bil…… auw.
Je had me niet moeten zien lopen, 2 dagen spierpijn van gehad!!!! Nu gaat het gelukkig weer beter!!!!

Mahmoud is eergister vertrokken naar Alexandrie, eigenlijk Metobus, Kafr el Sheikh (hoop het goed te schrijven) Daar woont zn moeder, vandaag heeft hij gestemt voor het parlement en ook meneer in Cairo geweest. Langs de NL ambassade om zijn ID te laten legaliseren. En meneer is even op het Tahrir plein geweest, hij zei dat het vandaag erg rustig was. Hij heeft wat foto’s en filmpjes gemaakt, zal ze proberen online te zetten als hij weer thuis is over een dag of 3.
Mahmouds zus is vorige week bevallen van een dochtertje. 9 maanden lang hadden ze al besloten het kind Genna te noemen, maar de laaste maand liet papa weten het geen mooie naam te vinden en nu heet ze jasmina. :):) Alles is mogelijk hier :)

Carla, dank je wel voor je berichtje als ik in den bosch ben kom ik zeker langs, hoop dat Mahmoud er dan ook bij kan zijn :)

Laura dank je wel voor het doorgeven van de groetjes, zag dat Suleyman nu ook weg is bij CSN, veranderd veel daar! Is het nog wel een beetje gezellig? Heb het hier goed naar mn zin en Mahmoud is ook erg lief. Hij zorgt erg goed voor me en ik voor hem. Hoe is het in jullie huisje? Al helemaal gewend?

Heej Marianne, dank je wel en van Mahmoud krijg je ook de groetjes.
Je kan nog steeds hier naartoe komen, probeer je nog steeds te verkopen onder mn collega’s :)
Regelmatig vragen ze of ik een zus heb. En dan zeg ik nee maar wel een tante, vanaf 20 kamelen meebieden :)

Fanci, het is even geleden maar moest je bedanken van Mahmoud, hij vond het erg aardig dat je aan hem dacht :) Ik ook :)

Willy wat leuk om wat van je te horen :):) Hier gaat alles lekker, we hebben niet te klagen :)
Hoop dat bij jou ook alles goed gaat!

Willempie :):):) je komt naar Egypte!!!
Ik zeg boek er een weekje Hurghada achter aan :) Maar leuk joh dat je met je moeder meegaat en gewoon weer echt op vakantie gaat. Zal wel wennen zijn dat het dit keer zonder fiets is!!! Ben wel jaloers, de plaatsen waar jij naartoe gaat zijn Mahmoud en ik ook nog nooit naartoe geweest, wij hopen daar ook naar toe te gaan. Eerst dagen sparen :)
Denk niet dat ik in die tijd naar Luxor kan komen, maar toch lief dat je aan me denkt! Moet je bekennen dat het hier op dit moment niet zo warm is hoor, dus echt jaloers hoef je niet te zijn. Al moet ik zeggen dat de gasten nog wel lekker in zwemkleding op het strand liggen, maar die liggen in de zon en uit de wind :) Doe je Marjolein de groetjes?

Nou iedereen, ga mn uiterste best doen de volgende keer weer wat eerder van me te laten horen!

Ow ja. Je hebt hier een groot overdekt winkelcentrum, Senzo market en daar wilde ik al heel lang een keer naartoe. Is bijna aan het einde van Hurghada voor Makadi.
Dus wij daar naartoe en daar heb je Spinneys een hyper market. Voor het erst sinds 4 maanden gewoon weer met een winkelwagentje gelopen!!!!

Het was hemels!!! Over de eerste gang van deze supermarkt hebben mahmoud en ik een uur gedaan en over de rest van de gangen 1,5 uur. We voelden ons net twee kleine jong :):)
We hebben af gesproken 1 keer in de maand daar boodschappen te doen :)

Nou tot snel! Groetjes Li nda en Mahmoud!


Ps er is een foto waar Mahmoud, ik en een andere man op staan. Zijn naam is Hady of zoiets en is een bekende Egyptische acteur, voornamelijk ik drama :) We kwamen hem tegen op de new Marine.

Nog een PS,Mahmoud heeft het koud in bed en slaap in 3 t-shirts, een trui en voortaan onder 2 dekens hihi.

Zal ook wat hotel foto's toevoegen :)


  • 28 November 2011 - 18:52

    Avalon:

    hi! wat is je haar lang! Je ziet er goed en gelukkig uit :) fijn weer iets te horen. Hier gaat het zn gangetje. We moeten snel weer een skype date plannen! Wat is het handigst voor jou? Dag/tijd? x Avalon

  • 01 December 2011 - 15:05

    Jeroen Danen:

    leuk hoor om te horen dat het zo goed met je gaat. Klaag je nu al bij 22 graden dat het te koud is? Wij kunnen er hier alleen maar van dromen. Heel veel groetjes, Jeroen

  • 13 December 2011 - 17:49

    Carla:

    hoi linda leuk te horen dat het zo goed met je gaat,en het idee dat jullie het nu koud vinden terwijl het voor onze begrippen toch een heerlijke temperatuur is.
    jullie zien er erg gelukkig uit, ben echt blij voor je, ook dat je blijkbaar al goed je draai daar gevonden hebt, want het blijft toch een ander land met andere gewoontes en andere normen en waarden.
    Volgens mij zijn je ouders er nu, geniet van ze.
    hier gaat alles zijn gangetje nouja rory heeft ook nog eens zijn ontslag gekregen, oorzaak onbekend, kost het bedrijf wel geld want ze willen van hem af, laat ze maar betalen, het blijkt ook dat er al een aantal collega's zelf weg gaan, zien het niet meer zitten, maar och 2012 wordt gewoon rory zijn jaar, heel veel groetjes aan jou en mahmoud carla

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Linda

Actief sinds 18 Juli 2011
Verslag gelezen: 284
Totaal aantal bezoekers 31095

Voorgaande reizen:

04 Augustus 2011 - 07 Mei 2012

Een nieuwe start

Landen bezocht: