Offer feest. - Reisverslag uit Hurghada, Egypte van Linda Kersten - WaarBenJij.nu Offer feest. - Reisverslag uit Hurghada, Egypte van Linda Kersten - WaarBenJij.nu

Offer feest.

Door: lindamahmoud

Blijf op de hoogte en volg Linda

06 November 2011 | Egypte, Hurghada

Al zo'n 3 dagen hoor ik een schaap meeeeeeehhh roepen bij ons in de straat. Vanochtend hing hij aan een vleeshaak in de hal van de flat tegenover ons.
Ontvelt en al half in stukken gesneden. Had toch mn wekker moeten zetten.
Had graag willen zien hoe ze het beest hier offeren. Nadat ik een tijdje had staan kijken vanaf het balkon was de haak leeg en het vlees op gesneden. Heb een foto gemaakt maar denk niet dat hij heel duidelijk is. Als ik thuis ben zal ik hem online zetten :)

Op het werk hadden ze vannacht een koe geslacht en het is traditie om vandaag vers vlees te eten. ook voor mij was er een pakketje vers rundsvlees. Errug lekker!
Gister bij het Palacia hotel 100 LE (Egyptische ponden) op mogen halen.
Al het personeel krijgt tijdens dit feest een gedeelte van het salaris als cadeau. Als ik langer dan een half jaar bij het hotel zou werken dan was het 500 LE geweest en nu dus 100 LE. Maar alles beter dan niets en nu kunnen we toch weer shoppen :)

Iedereen is vrolijk en feliciteerd elkaar het lijkt wel kerstmis! Er zijn ook veel meer Egyptenaren in ons hotel nu op vakantie.
Vandaag een goede dag voor mij weer een hele lekkere reep Russische chocola gekregen, alleen de verpakking al was zooo mooi, zal een foto op mn site zetten.
Verder nog 10 Russische snoepje en Nederlandse appel jeeeeeeeh en een collega heeft mij een fles conditioner gegeven en die had ik heel hard nodig!

Gister was mama jarig en waren we voor het eerst niet samen, gek om hier te zitten. Voor mij is het net of in NL alles hetzelfde blijft zoals ik het heb achtergelaten maar dat is natuurlijk niet. jullie leven daar gaat ook gewoon door. Daar sta ik hier niet altijd bij stil.
Mama had gister visite en we hadden afgesproken dat ik na het werk online zou komen.
Thuis gekomen had Mahmoud heerlijk voor ons gekookt, calimari gevuld met rijst in tomatensaus en pikant gemaakt met een pepertje. Zoo lekker maar wel dubbel feest vandaag, fikte nog na!
Het was leuk om weer een hoop mensen via skype te zien. Zelfs mn vriendje Tijgertje was erbij!! En die mis ik zoo. Dat jullie daar maar extra lief voor hem zijn!
Wat is het toch fijn dat er een medium zoals internet is, hoe zou je anders contact moeten houden, dan wordt alles toch een stuk lastiger. Dan had ik waarschijnlijk niet eens in Egypte gezeten!


Oooow ja wat ik steeds vergeet te vertellen……….
Hoe zet je mensen aan het werk. Wij hebben hier in het hotel een paar jongen werken en die lopen de hele dag met zo'n electrische vliegenmepper in de hand.
Hun werk ik echt alleen het vangen van vliegen en muggen!!!!!!!!!! Ik denk dat ik ook wil promoveren dat ik makkelijk verdienen!! En als ze hun werk dan goed doen dan is het miss een ander verhaal, maar ik wordt iedere dag lek geprikt door de muggen hier. Heb voort een fles muggenspray naast mn bureau staan!

Nou ik ga weer een rondje maken hier. Tot snel en groetjes aan iedereen daar!

  • 06 November 2011 - 18:16

    Carla:

    Hoi Linda, ja alles maak je nu voor de eerste keer mee, dus alles is nieuw voor je, maar zoals ik lees voel je je al goed thuis in egypte.En inderdaad hier gaat alles gewoon door, wij blijven 2x in de week zumba doen, krijgen te maken met het slechtere weer en wij gaan richting sinterklaas en kerstmis. Ik heb jammer genoeg geen skype anders was dat best eens leuk geweest om weer eens met je te praten. Hoop dat je een keertje terug komt met Mamhoud naar Den Bosch zodat we eens lekker bij kunnen kletsen. Heel veel groetjes aan jullie beide Carla

  • 06 November 2011 - 19:03

    Laura:

    Hoi Linda,
    De feesten daar zijn wel wat nieuwe voor je. Maar wel leuk om het mee te maken, toch! Maar als ik je verslagen lees, merk ik wel op dat je het daar wel naar je zien hebt.

    En nog wel een mooie profielfoto, kun je toch nog een beetje terug denken aan de CSN tijd ;-).

    Veel geluk daar samen met Mahmoud en tot de volgende reisverslag.

    Groetjes Laura

    P.S. Je krijgt van je ex-collega's ook de groeten!

  • 06 November 2011 - 19:10

    Marianne:

    Hoi Linda en Mahmoud, Het was zeker leuk jullie te zien op Skype.
    We zijn zeker lief voor onze Tijger. Hij wordt al echt een dagje ouder hoor.
    Wordt je niet door een haan wakker gemaakt dan wel door een schaap.
    De foto hoef ik niet te zien hoor!!!
    Van de chocola kan ik wel aanzien.
    Lekkerrrrr.
    Ik zag ook dat je er goed uit zag.
    Nou ik ga een bakje koffie zetten. Groetjes ook aan Mahmoud en misschien tot Skype´s.

    xx

    marianne

  • 06 November 2011 - 20:03

    Franci:

    Hoi Linda,

    Fijn dat het zo lekker loopt allemaal. Zelf lekker aan het werk, dat scheelt toch enorm in de contacten!!! Feliciteer Mahmoud maar van mij met zijn nieuwe baan. Hij kent me wel niet, maar toch... Je moeder houdt me goed op de hoogte hoe het allemaal gaat. Fijn dat je nu thuis ook een internetaansluiting hebt. Wordt het contact met NL weer een beetje gemakkelijker. Heel veel groetjes.

  • 17 November 2011 - 00:27

    Willy:

    hallo linda, ik heb net je verslag gelezen en vind het fijn voor je dat je werk hebt gevonden en dat het je goed gaat.wat een mooie foto's van jou en mahmoud,gefeliciteerd met jullie huwelijk, ik hoorde het vandaag (16-11) op het vriendenclubavondje, ik heb van mama jouw bloggegevens gehad. Liefs voor jou en Mahmoud.

  • 21 November 2011 - 22:23

    Jan Willem:

    He Linnie-lief,
    Ik heb uiteraard al je verslagen gelezen en ben uitermate jaloers op het weer wat jullie daar hebben. Hier leven we al een paar dagen in een smerige, grijze, natte troep die ze mist noemen. Wat een doffe ellende. Dan Hugharda: 30 graden of zo ? Alle dagen zon ? Maar goed jij hebt lekker geen trekdrop en wij wel. gatver; wat een schrale troost. 'And you know what" ? Mijn moeder, 93 nu, krasse oude dame, wil nog 1 keer in haar leven met een cruise mee. Heeft ze mij gevraagd (in verband met alle narigheid van de laatste jaren) om mee te gaan !!! Op een Nijlcruise. Ikke, samen met mijn moeder, 8 dagen met een luxe (vast decadente boot) vanuit Luxor de Nijl op richting Aswan. Dat betekent dus, als alles goed gaat, dat we op 28 januari 2012 in Luxor aankomen en scheep gaan. Moeders blijft lekker aan boord uitrusten, zonnen e.d. en ik ga met de excursies mee. Karnak, Dal der Koningen, Edna, etc. etc. Ik heb er zoooooooooooooooo'n zin in. Vier jaar niet op vakantie geweest en nu in eens 8 dagen zon en cultuur. Dus trek in trekdrop ??? Meld je dan op 28 januari ergens aan de kade van Luxor.
    Kusje,
    Jan willem

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Linda

Actief sinds 18 Juli 2011
Verslag gelezen: 382
Totaal aantal bezoekers 31098

Voorgaande reizen:

04 Augustus 2011 - 07 Mei 2012

Een nieuwe start

Landen bezocht: