Trekdrop en andere dingen - Reisverslag uit Hurghada, Egypte van Linda Kersten - WaarBenJij.nu Trekdrop en andere dingen - Reisverslag uit Hurghada, Egypte van Linda Kersten - WaarBenJij.nu

Trekdrop en andere dingen

Door: lindamahmoud

Blijf op de hoogte en volg Linda

30 Oktober 2011 | Egypte, Hurghada

Hoi allemaal,

Alles goed daar in het koude NL :)
Hier begint het ook al herfst te worden. Meer wind en iets koeler.
Gister gingen Mahmoud en ik shoppen en hij zeij, trek maar een vest aan het is koud buiten. Voor ons Nederlanders is dit gewoon lekker weer, maar de egyptenaren hier doen net of het al winter is. De dikke jacks en fleece truien zijn alweer uit de kast getrokken. Erg komisch om te zien.

Afgelopen woensdag avond hadden Mahmoud en ik bij het sinbad hotel afgesproken. Wiliam, Jose en Coen waren in Egypte en tatatataaaaaa zij hadden trekdrop voor mij meegenomen!!!!
Echt super lief en erg lekker!!!! Rond 9 uur waren Mahmoud en ik voor het hotel en daarna zijn we naar de orange bar gelopen. Het enige NL cafe in Hurghada. Ruim 2 uur lekker bij gekletst en de mannen konden ondertussen voetbal kijken, Ajax speelde.
William, Jose en Coen erg bedankt voor de trekdrop, ze smaken goed en wij vonden het erg gezellig jullie te zien!

Afgelopen donderdag vertrokken Frank en Marga 2 NL gasten uit het hotel waar ik werk. Erg gezellige mensen en veel met ze gekletst. Van hun kreeg ik een bijna vol pak bolletje schudde buikjes en een vol pak gestampte muisjes jeeeeej. Lekker Nederlands en errug lekker! Kan er dus weer tegen.

wat ik nog wel erg mis zijn de durum doners....... Nu had ik hier op een reclame bord gezien dat er een shopjes was met turkisch doner, dus gister Mahmoud zo ver gekregen dat hij mee ging daar eten. Wat een tegenvaller zeg. geen echt doner vlees en ook het deeg was heel anders. Beetje jammer. Zelfs de eigenaar was geen Turk!! Toen ik hem groette op zn Turks stond ie me raar aan te kijken haha. Toch weer een goede reden om naar NL op vakantie te komen :):)

Vandaag had ik lekker een dagje vrij en ben druk in de flat bezig geweest. had nog een halve koffer die niet was uitgepakt omdat ik geen kleding hangers had. maar die hebben we gister gekocht en nu is alles zo goed als aan kant. Zal snel wat foto's maken en online zetten.

Van de week mn eerste echte salaris opgehaald. Zie foto :) Grappig dat je hier alles cash krijgt en niet op een rekening. mahmoud en ik gaan wel kijken of we een gezamelijke rekening kunnen openen. is wat veiliger dan al het geld hier los in te huis te hebben liggen :).

Nou ik ga lekker kleuren :) Heb een noteblok met witte vellen en stiften van Mahmoud gehad. Net als een klein jong maar heb er al weken zin in :)

Mahmoud heeft nieuw werk gevonden als divemaster en 1 november kan hij daar beginnen! Super trots op mn ventje. Komt het toch nog allemaal goed hier :)

Tot snel!!!

Gr Linda en Mahmoud

  • 30 Oktober 2011 - 19:12

    Marianne:

    Hallo Linda,

    Leuk weer wat van je te lezen.
    Goh, je eerste egyptische salaris.
    Open maar gauw een rekening ja anders is het zo op. haha. Lekker he! die trekdrop. En dan die muisjes en koekjes, wat ben je verwent he!?
    Goed te lezen dat je het goed maakt.
    En je kunt ook nog lekker tekenen nu.
    Gisteren hebben we Karien en Jan's verjaardag gevierd. Was gezellig. Woensdag is je moeder nog op de koffie geweest en heeft me geholpen met stoffen. Ze hadden nieuwe gordijnen bij me opgehangen en zo was alles weer lekker schoon. Dit weekend was het weer erg lekker. een lekker zonnetje scheen er.
    Tijger vroeg me om jou een pootje te geven, dus bij deze.
    Nou dat was het weer even, ga een bakje koffie zetten. Groeten aan Mo en tot schrijfs maar weer.

    dikke kus, Marianne

  • 30 Oktober 2011 - 20:40

    Avalon:

    hi! wat leuk!!:) lekker hoor trek drop! Dineke en ik hebben gister de ZOT gelopen, orientatie tocht in de utrechtse heuvelrug met bepakking. Ging goed, mooi weer en zonder al te veel pijn de eindstreep gehaald :) nu wel wat spierpijn...maar als ik stil zit voel ik niets ;) tot snel!!
    x avalon

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Linda

Actief sinds 18 Juli 2011
Verslag gelezen: 613
Totaal aantal bezoekers 31098

Voorgaande reizen:

04 Augustus 2011 - 07 Mei 2012

Een nieuwe start

Landen bezocht: