Maar weer eens een berichtje! - Reisverslag uit Hurghada, Egypte van Linda Kersten - WaarBenJij.nu Maar weer eens een berichtje! - Reisverslag uit Hurghada, Egypte van Linda Kersten - WaarBenJij.nu

Maar weer eens een berichtje!

Door: lindamahmoud

Blijf op de hoogte en volg Linda

03 Oktober 2011 | Egypte, Hurghada

Hoi Allemaal,

Goede soep moet lang trekken, zo ook mijn updates :)
De laatste 1,5 a 2 weken was het zoo chaotisch dat ik nauwelijks ergens aan toe ben gekomen!
Internet thuis werkt nog steeds niet en we moeten langs de hoofdwinkel om te kijken of er iets aan gedaan kan worden.
Omdat Mahmoud en ik binnenkort verhuizen naar een andere flat wachten we hier nog even mee. Misschien dat internet in de volgende flat wel spontaan werkt :):)

Ik wil jullie allemaal bedanken voor jullie reacties en het lezen van mn blog, vind het erg leuk om ook iets vanuit NL te horen :):)

IK HEB EEN BAAN, voor degenen die nog niet op de hoogte zijn!
Sinds 22 september ben ik aan het werk in hotel “Sunny Days de Palma”, als Guest relation en het bevalt erg goed!!!
Al is het wel even wennen geen weekend meer te hebben!!! Iedere dag werken!!!
De eerste 6 maanden verdien je na iedere 7 dagen werken een vrije dag, die kan je opnemen of opsparen. Aangezien mn ouders in december komen probeer ik te sparen :)
Na dit half jaar werk je 21 dagen en daarna heb je 7 dagen vrij. Deze Kun je dan ook in overleg opnemen wanneer je wil.
De afgelopen 1,5 week heb ik gewerkt van 12 tot 8 met soms een uitloop naar 10 uur ’s avonds!!!
Sinds gister hebben Oksana (mijn collega) en ik de shift gesplit. Deze week werk ik van 9 tot 5 en volgende week van 2 PM tot 10PM. Zo wisselt het steeds. Tot nu toeis het erg leuk, en is het onderling ook erg gezellig. Op dit moment zitten er veel Polen en Russen in het hotel. Maar 4 kamers met Nederlanders. Het is af en toe fijn gewoon Nederlands te kunnen praten!
Heb het Arabisch leren even op een laag pitje gezet, mn volgende project wordt Russisch leren. Aangezien meer dan 70% van de touristen hier Russisch is, is dat wel erg belangrijk en kan me in de toekomst miss verder helpen.
Mahmoud heeft me erg moeten missen afgelopen week, iedereen dag alleen eten… terwijl ik lekker in het hotel tussen de gasten kon dineren :)

Wat trouwens ook erg wennen is, is het salaris, had ik het eerst in NL nog redelijk voor elkaar. Nu heb ik nog geen 8 eurie per dag!! En dan is het voor de termen hier nog een redelijk salaris!
Maar alles went!

Nog iets meer dan een week en dan ben ik alweer jarig!! Gek om niet in NL te zijn en geen taart meer te hoeven trakteren op het werk!!!!
Ook raar om nu zo veel te missen, in NL gaat alles gewoon door, probeer af en toe de website van het Brabants Dagblad te lezen om zo toch een beetje bij te blijven

Ik mis trekdrop…………………………………………………… :)

Eergister waren Mahmoud en ik samen aan het shoppen (nieuwe schoenen voor het werk) en toen kwamen we langs een dierenwinkel.
Eerst bij de kittens staan kijken en toen we de winkel ingingen zat daat heel zielig in een kooitje een Tekkel pup. Een vrouw had hem uit Duitsland meegenomen en aan de dierenwinkel verkocht. En zo zielig hoe die beestjes er daar bij zitten!!! Nino zo heette de pup is 2 maanden oud en had zelfs een paspoort. Ik mocht hem uit de kooi halen en er evenmee spelen. Zoooo lief beestje was helemaal door het dolle heen. Meteen stoeien en doen. Helaas 2200 Egyptische pond, net iets meer dan mn maand salaris!! Kon heel de avond over niets anders meer praten :):):)

Misschien als ik Mahmoud heel lief aankijk voor mn verjaardag… maar ik denk dat ik pech heb………..
Lieve papa en mama jullie mogen me ook een anonieme donatie doen voor mn verjaardag :):) en Mahmoud even ompraten :):) hahaha

Mahmoud en ik hadden een fotoshoot laten maken/fotoshoot gedaan, hoe zeg je zoiets.
En het was helemaal Mahmouds idee. Omdat ik niet getrouwd ben in een witte jurk en er geen feest is en wij beide gek zijn van foto’s hadden we een jurk voor mij een pak voor Mahmoud gehuurd. Andersom zou een beetje gek zijn, een jurk Mahmoud en een pak voor mij. Het resultaat is erg mooi geworden.
Ik zal proberen de foto’s op de site te zetten.
Ik hoop dat zodra we verhuisd zijn internet normaal werkt en ik thuis kan internetten, nu moet ik steeds een cafe opzoeken…

Heb nu 12 dagen achter elkaar gewerkt, denk dat ik over een week wel een dagje vrij neem en lekker aan het strand ga liggen, heb zin om te zwemmen, nu zie ik iedere dag de zee en mag ik er niet in :)

Begin me al steeds meer een Egyptenaar te voelen. Gister en vandaag hadden Oksana en ik het gewoon koud in het hotel (in ons uniform.)Terwijl de gasten in zo min mogelijk kleren lopen te zuchten en puffen van de warmte :)

Haha ook Boukra Boukra (morgen morgen) komt steeds vaker voor in mn woordenschat :):)
Net als een nieuw irritant stopwoordje “Oi” Geen idee hoe ik eraan kom, maar hoe kom ik er weer vanaf????

Nou ik hoop snel weer met wat meer nieuws te komen!!

Ow ja ik kon dus ook voor het taleninstituut aan de gang, maar dat heb ik afgezegd, gezien mijn werktijden zou dat een beetje veel worden.
Volgens de eigenaar daar kon het ook bes na 10 uur als mn shift was afgelopen. En dan raar opkijken als ik zeg wat tijd nodig te hebben om te rusten!!! Hihi.

Nou groetjes aan iedereen daar. En als iemand naar Hurghada komt denk alsjeblieft aan een zakje trekdrop voor mij :):)


  • 03 Oktober 2011 - 19:59

    Tamara:

    leuke foto s linda als ik er aan denk zal ik een zakje trekdrop mee nemen gr uit den bosch tamara

  • 04 Oktober 2011 - 08:58

    Sanne:

    Hai Linda!
    Wat een prachtige foto's!!! Echt ook zo mooi met die achtergronden en zo'n spetterende jurk :) en jullie kijken zo lief!
    Super ook dat het werk bevalt. Is vast lekker sfeertje tussen de vakantie gangers, dan ga je tenminste niet zo snel om van de stress. Die uren zijn wel heftig ook, maar over een half jaar heb je wel super veel vrijheid :)

    gr Sanne

  • 06 Oktober 2011 - 20:27

    Marianne:

    Hoi Hoi,

    Wat een prachtige foto's zeg!
    Jullie staan er knap op.
    Ben je nog naar Nino wezen kijken?
    Maar ja als je de hele dag weg bent is hij ook maar alleen??
    Verder alles oke? Hier is het echt herfst aan het worden. Vorige week 27 graden nu 15. Veel regen en wind.
    Maar ach, daar kan ik beter tegen als tegen de hitte zoals je weet.
    Gisteren nog bij je moeder op de koffie geweest en weer lekker bijgekletst.
    Nou ik lees het allemaal wel weer de volgende keer.
    Goetjes en xx-jes.

  • 07 Oktober 2011 - 17:40

    Laura:

    Hi Linda.
    Fijn om te lezen dat je het erg naar je zin hebt in Egypte en dat je werk hebt gevonden. En wel erg leuke foto's.

    Verder is hier alles goed.

    Ben weer erg benieuwd naar je volgende verslag.

    Groetjes Laura

  • 08 Oktober 2011 - 11:35

    Elly Hartman:

    Grote Linda,hahaha, je weet hoe het komt dat ik je zo noem. Omdat ik nú de tijd heb om te schrijven, wil ik je alvast een hele hele fijne verjaardag wensen komende dinsdag. Wat gaat de tijd toch snel!!!!!!!!!!! zo in de zandbak achter het huis en dan zo in de zandbak van Egypte. Maar wat ben je al snel op je plek aldaar, én werk en een ander huis en daarnaast ook nog echt gelukkig, wat wil je nog meer, zou je zeggen.
    Het komt allemaal goed. en een wens moet je houden, toch? al is het maar trekdrop, hahahaha.
    En dat komt ook goed, al moet je misschien wel wachten tot eind van het jaar.
    Linda en Mahmoud wij wensen jullie een fijne dag samen, of uurtjes, a.s. dinsdag. liefs louis en Elly

  • 10 Oktober 2011 - 11:49

    Inge Hartman :

    Hoi Linda! Morgen zijn we samen jarig!! haha! Alsvast van harte gefeliciteerd! Ik kreeg je site doorgestuurd van mam en was toch wel heel benieuwd hoe het met je gaat. De foto's zijn erg leuk! Jullie zien er mooi uit samen! Ik wens jullie heel veel geluk en een hele fijne dag morgen! groetjes Inge

  • 10 Oktober 2011 - 18:17

    Marij Minimuts:

    hee linda ,fijn te lezen dat het goed met jullie gaat.hoor van maximuts dat je morgen jarig bent.bij deze van harte gefeliciteerd!!! zit samen met je ma naar je foto,s te kijken,ze zijn prachtig!!!nou,veel geluk samen.groeten van marij en louis.

  • 11 Oktober 2011 - 01:27

    Carla Van Hoek:

    hallo linda, een hele fijne verjaardag samen mey mahmoud, en maak er een mooie dag van. we missen je wel bij zumba heel veel groetjes carla xx

  • 11 Oktober 2011 - 08:57

    Ariane:

    Lieve Linda,

    Wat fijn om weer wat belevenissen van je te lezen. Wat goed dat je inmiddels werk hebt gevonden en nog belangrijker: dat je het leuk vindt!
    Gaaf dat jullie een fotoreportage hebben laten maken, voel je je toch een beetje de echte bruid, ipv de administratieve bruid.

    Van harte gefeliciteerd met je verjaardag vandaag meid. Ik hoop dat je, ondanks dat je vandaag moet werken, toch een gezellige dag hebt en over dat trakteren: ik neem hier wel iets lekkers op je gezondheid.

    Veel liefs van ons 5ven!!!

  • 11 Oktober 2011 - 11:21

    Kasia,Nard En Jozua:

    Hoi Linda,
    Van harte gefeliciteerd met je verjaardag vandaag. Hope that you will have a very nice day toghether with Mahmoud.
    Prachtige foto's!!!

  • 01 November 2011 - 12:52

    Elly Hartman:

    Lin, als ik het allemaal goed lees gaat het heel goed met jullie en daar ben ik blij om. Ook voor jullie pap en mam
    is dat erg fijn. We gaan a.s. weekend naar hun toe, jammer genoeg ben je er dan niet bij. Maar ik verwacht dat
    je zo snel mogelijk, als je kunt, zult komen, hahahahha. geniet van elkaar
    en groetjes weer. liefs elly

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Linda

Actief sinds 18 Juli 2011
Verslag gelezen: 898
Totaal aantal bezoekers 31101

Voorgaande reizen:

04 Augustus 2011 - 07 Mei 2012

Een nieuwe start

Landen bezocht: