Eindelijk in Hurghada - Reisverslag uit Hurghada, Egypte van Linda Kersten - WaarBenJij.nu Eindelijk in Hurghada - Reisverslag uit Hurghada, Egypte van Linda Kersten - WaarBenJij.nu

Eindelijk in Hurghada

Door: lindamahmoud

Blijf op de hoogte en volg Linda

13 September 2011 | Egypte, Hurghada

Hoi Allemaal,

Eindelijk weer een berichtje vanuit het zonnige Egypte!!!
Wil en Wim, dank je wel voor jullie berichtje, wat leuk om iets van jullie te horen :)
Helaas hebben we elkaar niet meer in NL gezien! Maar wie weet komen jullie wel een x deze kant op op duik vakantie!!!

Nou het is weer even geleden dat ik heb geschreven.
Afgelopen zaterdag ochtend zijn Mahmoud en ik eindelijk in Hurghada aangekomen!!!
We waren er allebei erg aan toe.
Nadat we in Cairo ons huwelijks contract hadden opgehaald, waren we nog niet klaar.
Het moest worden vertaald, gelegaliseerd bij het Egyptische ministerie en bij de NL ambassade.
Om het te regitreren in NL moet ik ook van Mahmoud wat papieren hebben, zoals zn geboorte akte.
Dit moest ook worden vertaald en gelegaliseerd.
Mahmoud had zijn geboorte akte laten vertalen en toen hij de volgende dag alleen naar Cairo was gegaan om het te laten legaliseren bij de NL ambassade, bleek de vertaling te moeten worden gedaan door een instelling die is aangesloten bij de ambawssade. Fijn dat hadden ze wel even eerder mogen vertellen. Dit kostte ons (mahmoud) weer 2 dagen Cairo!!!!
We zijn nu bijna klaar, alleen Mahmouds ID kaart moet nog worden vertaald en gekopieerd, dit doen we in November, voor nu waren we er helemaal klaar mee.

De eerste dag in hurghada hebben we niet veel gedaan, eerst lang geslapen, de reis was weer erg slopen. Weinig plaats, dus niet echt comfort om lekker te liggen en het was warm. Maar we hebben het overleeft.
Zelfs de 2 checkpoints zijn we doorgekomen. ’s Avonds had Mahmoud al zijn spullen van de boot gehaald, waaronder ook wat spullen van mij. In totaal 11 dozen, een koffer en een krat met duikuitrusting. En ik dacht dat ik veel spullen had!
Wel grappig toen ik tussen mijn spullen aan het neuzen was, kwam ik een hoop tegen waarvan ik dacht dat ik het kwijt was of weg had gedaan :):)

De 2e dag in hurghada afgelopen zondag was ik al redelijk optijd uit bed, kon niet meer slapen, Mahmoud is overdag weg geweest en ik in huis aan het rommelen, spullen in de kast ruimen etc. Mahmoud moest naar de Chamber of Diving and Water Sports Red Sea. Hij had voor we naar Alex gingen examen moeten doen om een pas te kunnen krijgen. Dit is net zoiets als een rijbewijs, maar dan om het beroep van divemaster uit te mogen voeren hier in Hurghada!
Hij is geslaagd voor het examen, maar de pas krijgt hij volgende week pas. Eerst moest hij bij de easydivers een stempel en handtekening halen en daarna naar de politie.
Daar moet hij een verklaring halen dat hij niet wordt gezocht/crimineel is. Die verklaring krijgt hij volgende week en daarna kan hij zijn pas ophalen en aan het werk als divemaster.
Hopelijk vind hij snel iets.
Die avond zijn Mahmoud en ik naar Down Town gegaan en hebben we spulletjes geshopt voor onze flat.
Simpele huis/tuin en keukenspullen.
Veger, grote tobbe voor de was, helaas geen machine hier, dus dat wordt alles met t handje!!!
Een mixer of hoe noem je zo’n machine, waarin je bv shakes kan maken van fruit etc. Maken we hier erg veel gebruik van. Lekkere verse Mango of Guave sap erruuug lekker!!
Glazen/vorken/lepels/trechter/kan/maatbeker/mes en nog veel meer…..
Ik heb de flat een beetje ingericht en aangekleed en het begint ergens op te lijken.
We zitten in een goede buurt en de flat is redelijk oke, er zijn een paar kleine minpuntjes, maar voor de rest mogen we zeker niet klagen.

Gister was het eindelijk zover en zijn we gaan zwemmen in de zee!!!!! JEEEEEEEEJ
We hadden geen wekker gezet en waren in de veronderstelling vroeg wakker te worden. Het was half 2 toen we wakker werden!!! Na het ontbijt snel zwemkleding aangetrokken en richting zee gegaan.
Het was heerlijk om eindelijk te kunnen zwemmen, ik had hier zo naar uit gekeken!
In de zee waren 2 dames en ik hoorde dat ze Nederlands waren dus ik een praatje gaan maken.
Dames wonen beide in Hurghada, ik dacht misschien via hun aan contacten voor werk te kunnen komen, maar helaas, beide dames werkten niet.
Na een uurtje zwemmen zijn we lekker op de ligbedden gaan liggen. Een paar bedjes verder zat een egyptische man, rond de 30 a 35 denk ik dat ik was.
Hij was een beetje gek aan het doen, dus ik dacht die vent die spoort niet. Ik wou bijna mn hoofd omdraaien toen ik zag dat hij achteroverviel en helemaal verstijfde.
Hij had een of andere aanval, epilepsie of iets anders geen idee.
Mahmoud en ik en een paar andere mensen er meteen op af. Ik tegen Mahmoud gezegd dat hij het hoofd van die man moest vasthouden. Ik stond bij zn benen en hield die vast. Die man Klemde zijn kaken heel hard op elkaar en Mahmoud was bang dat hij zn tong zou inslikken. Dus probeerde hij en een andere man zijn kaken van elkaar te krijgen. Het schuim stond in zn mond. Erg gezellig om te zien was het niet.
Na een tijdje werd zn lichaam wat rustiger, maar die man was nog steeds buiten westen. Met 2 man hebben ze hem toen opgetild en naar een taxi gedragen. Die heeft de man naar het ziekenhuis gebracht. Hoe het is afgelopen weten we niet.
Hoop dat hij het heeft overleeft en dat het niets ernstigs was!!! Was wel weer schrikken.
Kan jullie wel vertellen dat ik hier in een korte tijd veel heb gezien, er is altijd wel iets te beleven om het zo te zeggen!!!!

Vandaag zijn Mahmoud en ik redelijk optijd opgestaan, het was tijd voor banenjacht!!!!
Rond 11 uur zijn we op pad gegaan, verschillende tour burautjes en hotels langs.
Mahmoud wil graag Nederlandse les gaan volgen. Samen gingen we langs het instituur waar Mahmoud ook Russisch heeft geleerd.
Die man daar vertelde dat ze geen lerares hadden voor de NL lessen. Toen vroeg hij waar ik vandaag kwam en ik dus op zn Arabisch dat ik een NL was. En ik gezegd dat ik graag Arabisch daar wil leren.
De man wil graag dat ik de NL lessen ga geven. Zodra hij een groep bij elkaar heeft gaat hij mij uitleggen hoe ik de lessen moet geven en dan wordt ik hier lerares NL hihi :):) Spannend!!!
Dit zal waarschijnlijk 1 of meerdere avonden in de week zijn. Ik kan dan daar ook Arabisch leren.

Bij de hotels en tour bureau’s kwamen we niet veel verder. Ze zouden mijn CV aan de manager geven en als er iemand nodig is wordt ik gebeld.
Heb mn CV op meer dan 20 plaatsen achtergelaten. Morgen gaan we verder.
In de flat aangekomen zag ik dat ik was gebeld en even later belde hetzelfde nr weer.
Een manager uit een hotel in Makadi, dit is een plaatsje na Hurghada. Ik weet niet hoe hij aan mn nummer kwam maar was blij dat hij belde. Wilde graag mn CV zien en dat ik op gesprek kom.
Vanavond zien we hem in Hurghada en dan kan ik mn CV inleveren. Morgen rond 8 uur ’s ochtends wordt ik opgehaald door het werknemers busje en die brengt me naar het hotel daar zal dan het sollicitatie gesprek plaatsvinden.

Spannend!!!!!!!!!! Hoop dat het iets is en dat ik aan de slag kan, dan heb ik in ieder geval een inkomen! Erg belangrijk!!! En mocht het niets zijn, dan kan ik vanuit daar altijd verder zoeken!!!

Nou zal mn best doen zo snel mogelijk weer wat van mezelf te laten horen.

Groetjes vanuit het warme Egypte, ook van Mahmoud!



  • 15 September 2011 - 17:41

    Ingrid:

    Hee Linn, leuk om te horen dat het goed met je gaat! Ik hoop dat je snel een baantje vind, kun je leuke kleren kopen offe zijn ze ver achter met de mode?? Mis je zumba een beetje?? Ik blijf het vreemd vindn dat je er niet meer bent hoor! Nou meid veel geluk en lliefde toegewenst en tot mails! Xx

  • 17 September 2011 - 13:52

    Jet:

    hey lieverd wat vind ik het fijn dat het goed gaat met jullie mis je ook nog steeds hoor en denk vaak aan je zie je nog steeds fietsen op de maaspoort na de laatste zumba les dacht nog zal ik ze ooit nog terug zien ???!!! maar vind het supper leuk dat ik je zo nog kan volgen morgen hebben we de zumbamarathon ff kijken of ik het 3 uur ga volhouden pfff haha en nog bedankt voor alle lieve reactie op me hyves geniet ervan als ik weer iets van je hoor ...nou meisie nog heel veel geluk en hoop dat je snel een baan vind groetjes aan mahmoud ook al ken hij me niet hihi en voor jou een hele dikke knuffel en vele lieve xxxxjes en hoor nog van je !!!

  • 19 September 2011 - 08:37

    Sanne:

    Hai Linda,

    Wat een prachtig verhaal weer. Vreemd dat ze bij jou nog bureaucratischer zijn dan in Nederland! Verbazend! En wat vreemd als je ineens een man naast je op het strand ziet schuimbekken. Wat goed dat jullie hem hebben geholpen!

    Super leuk dat je meteen aan de slag kan als Nederlands docente :) Hoe ga je je lessen opzetten? Of hebben ze daar al een methode voor? Heel veel succes in ieder geval en hopelijk een goede reactie bij het hotel in Makadi!

    groetjes Sanne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Linda

Actief sinds 18 Juli 2011
Verslag gelezen: 227
Totaal aantal bezoekers 31100

Voorgaande reizen:

04 Augustus 2011 - 07 Mei 2012

Een nieuwe start

Landen bezocht: