mevrouw Elshakasha - Reisverslag uit Alexandrië, Egypte van Linda Kersten - WaarBenJij.nu mevrouw Elshakasha - Reisverslag uit Alexandrië, Egypte van Linda Kersten - WaarBenJij.nu

mevrouw Elshakasha

Door: lindamahmoud

Blijf op de hoogte en volg Linda

25 Augustus 2011 | Egypte, Alexandrië

Nadat Mahmoud en ik 11 December afgelopen jaar al het orfi contract hadden getekend, zijn we gister officieel getrouwd! (wil zeggen dat dit contract wel in NL te registreren is, wat bij het orfi contract niet kon)

Na een hele korte nacht van 2 uurtjes slapen vertrokken Mahmoud en ik gister rond half 5 in ochtend richting cairo.
Een enkele reis van Alex naar cairo duurt ongeveer 3,5 uur en kost per persoon nog geen 2 euro, wat een verschil met NL!!!!!Voor nog geen 8 euro ben je beide op en neer!

In Cairo aangekomen zijn we direct naar Shara Iqary gegaan, waar we dus ouden gaan trouwen. Om half 9 stonden we daar voor de deur toen bleek dat het pas rond half 10 open was. Dus buiten konden we een uur staan wachten.
Toen was het eindelijk zo ver en konden we naar binnen. Wij beide hopen dat nu dan wel alle papieren op orde waren.
Dat bleek het geval, tot we in het kantoortje zaten en bleek dat de verklaring niet ik van de NL ambassade had gehad niet in orde was.

Er stond dat ik nu niet getrouwd was, maar niet dat ik in het verleden ook nog niet getrouwd ben. En mijn in het Arabisch hadden ze als Lindia geschreven, grrrrrrr. Dus wij als een gek naar de NL Ambassade gegaan.
Daar met pen laten corrigeren wat gecorrigeerd moest worden, laten stempelen en toen weer terug naar Shara Iqary gegaan.
Wat een gedoe zeg!!!
Nou na 1,5 a 2 uur van kantoortje naar kantoortje te zijn gegaan, zijn we officieel getrouwd.
Maar wat een gedoe en niets geen romantiek :)
Het mooie is dat we het contract pas na de ramadan feesten op kunnen halen. En we dus nog zo'n 1,5 a 2 weken bij schoonmama blijven.

Ik mis mn privicy!!!!!
Mar goed mama is erg lief en het is echt wel gezellig, maar iedere dag de rijst sorteren begint een beetje te vervelen.
iedere dag meer dan een halve pan rijst korreltje voor korreltje nakijken of er geen troep of slechte stukjes tussen zitten.

ik zag op facebook een foto van een bossche bol en kreeg er meteen zin in. Wie o wie gaat er me 1 toesturen???

En stuur dan meteen een softijsje mee, want dat heb ik hier nog niet gevonden. al hebben ze hier wel lekkere kitkat cornetto's.
Een chocolade cornetto, met een reepje kitkat er in. Mjam Mjam.

Ik heb tante Marianne al 2 keer kunnen verkopen, we zijn nu bezig met de prijsafspraak, maar het ziet er naar uit dat er genoeg kamelen worden geboden, dus Marianne keuze uit 2 :)

En hoe gaat het met Tijgertje :) Toen ik van de week half in slaap was, kreeg ik de slappe lach omdat ik aan hem moest denken. Mahmoud ook weer wakker natuurlijk.

Kan iemand mij zeggen waneer GTST weer verder gaat? Dan kan ik de eerste aflevering proberen via internet te kijken. De cliffhanger was zoo spannend!

Nou ik ga er vandoor, tot snel!!!

Groejes Linda Elshakasha (even oefenen)

  • 25 Augustus 2011 - 09:05

    Soe:

    Gefeliciteeeeeerd!!!! Eindelijk mevrouw 'waterpijp' (oops) geworden :D

  • 25 Augustus 2011 - 12:24

    Ma:

    Zo eindelijk je wens vervuld. Vanaf nu dus heer en mevrouw el Shakasha. Wij wensen jullie een gelukkig leven saampjes.
    Ik moet wel meteen aan Assepoester denken, alle rijstkorrels uitzoeken! maar in december komen we kijken hoe of het met jullie gaat.
    Vele kusjes en groetjes aan die kant.
    Pa en Ma

  • 25 Augustus 2011 - 18:21

    Tante Marianne:

    Van Harte Gefeliciteerd meneer en mevrouw Elshakasha! Ik hoop dat jullie een gelukkig leven zullen hebben.

    Nou wie zijn die 2 ???? Ben reuze benieuwd.
    Zei je niet die is D'Bosch niet uit te krijgen?

    GTST begint 5 september weer.
    Zal blij zijn als het seizoen weer begint want het is nu knudde op TV.
    Lieke gaat eruit dat is jammer.

    Met Tijger gaat het nog zijn gangetje.
    Wil nog steeds heel de dag geaaid worden. En..... dat kan ik maar moeilijk weigeren zoals je wel weet.

    De choc.bol en ijsjes zijn onderweg hopelijk worden ze niet onderschept.

    Verder niet veel nieuws. veel succes met de rijst en tot mails maar weer.

    xx marianne

  • 25 Augustus 2011 - 19:13

    Avalon:

    hi! gefeliciteerd! ongeloofelijk wat een gedoe zeg... goed dat we n 'vrij gezelle' feestje gehad hebben! Geniet ervan en sorteer ze;)

    x avalon

  • 25 Augustus 2011 - 19:28

    Carla:

    Zo Mevr. Elshakasha van harte gefeliciteerd met je huwelijk natuurlijk ook voor Mahmoud, en bossche bollen die maak je toch zelf, kijk even op internet de recepten zijn niet moeilijk en zo gedaan kun je je schoonmama eens iets uit den bosch voorzetten, heel veel groetjes en geniet van met mevrouw zijn Carla

  • 25 Augustus 2011 - 21:33

    Ome Jan:

    Van harte gefeliciteerd mevrouw Elshakasha
    Hopelijk krijg je snel weer wat privacy.

    Groetjes

    Ome Jan

  • 26 Augustus 2011 - 09:15

    Elly:

    Mevr. Elshakasha,
    Ofwel grote Linda, van harte gefelige-
    flapstaart met je nieuwe achternaam.
    Veel geluk samen, een mooie toekomst voor jullie beiden. een wijze raad, je begint al wat van je nieuwe taal te leren maar begin ook met het Nederlands leren aan Mahmoud, je weet nooit waar het goed voor is. liefs Elly

  • 26 Augustus 2011 - 12:43

    Franci En Louis:

    Hoi hoi,

    HARTELIJK GEFELICITEERD samen!!

    Heel veel geluk van ons samen,
    en blijf vooral schrijven hoor!!!

  • 26 Augustus 2011 - 17:48

    Ma:

    Hoi Lin ,

    vanmiddag korte stop gehad thuis en Franci kwam met een fles wijn om te toosten op jou huwelijk! Nou dat heb wij dus gedaan.

    Groetjes je nederlandse moeder.
    xxxxxxxxx

  • 31 Augustus 2011 - 09:32

    Netje:

    Lindiaaaaaaaaaa hahaha;)
    Van Superrrrrrrrrrrrlinda naar Lindia whoei! Schatje hoe gaat het daar nu zo? Ik zit net te lezen en je bent getrouwd? Nie eens een uitnodiging gehad "snif' ;)) haha Gefeliciteerd meid! Schatje heb je je foon nog? Ik ga je keer bellen! Xxx Netje

  • 04 September 2011 - 13:19

    Wil:

    Hoi Linda,

    Van Harte Gefeliciteerd en natuurlijk ook je man.
    Ben wat laat met feliciteren maar het is je gegund, ik heb net een mail van je vader gekregen en zodoende ben ik op de hoogte.
    Hopelijk krijg je het naar je zin in Egypte!
    Succes met het uizoeken van de rijst !
    Heel veel groetjes van Wim en mij, laat wat van je horen a.u.b.

  • 04 September 2011 - 20:07

    Ariane:

    Hey lieve meid,

    Wow, wat een belevenissen allemaal in zo'n korte periode. Proficiat met je "ietwat administratieve" huwelijk. Ach je moet maar zo denken: helaas op de 23e augustus geen romantiek rondom het regelen, maar nog hopelijk een lange tijd om van elkaar te genieten.
    Heb je nog een foto van jouw "vechtgenoot", dan kunnen wij hem hier op afstand ook nog eens bewonderen.

    Even onder ons gezegd: de eerste keren dat ze mevrouw Elshakasha roepen, zal je omkijken en je verwonderd afvragen of je schoonmoeder achter je staat. Het is wennen een nieuwe achternaam, nadat je eigen geboortenaam jarenlang trouwe dienst heeft gedaan!

    Ik vind het knap van je, hoe je je staande houdt daar in het verre Egypte.

    Veel liefs en een lange afstandsknuffel van ons 5ven.

    Dikke zoen van mij!

  • 12 September 2011 - 22:02

    Jeroen Danen:

    Heey Lindaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa, alles goed daar in Egypte???? Ik zit op een nieuw reisverslag te wachten, Komt er nog een vervolg??? Ben zo beniewd(lees; nieuwschierig) Groetjes Jeroen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Linda

Actief sinds 18 Juli 2011
Verslag gelezen: 879
Totaal aantal bezoekers 31093

Voorgaande reizen:

04 Augustus 2011 - 07 Mei 2012

Een nieuwe start

Landen bezocht: