Ik heb het heeeeeeet - Reisverslag uit Alexandrië, Egypte van Linda Kersten - WaarBenJij.nu Ik heb het heeeeeeet - Reisverslag uit Alexandrië, Egypte van Linda Kersten - WaarBenJij.nu

Ik heb het heeeeeeet

Door: lindamahmoud

Blijf op de hoogte en volg Linda

08 Augustus 2011 | Egypte, Alexandrië

Hoi Allemaal,

Hier een berichtje vanuit het warme Alexandrië!!
Ik heb het zoooo heet. Ik moet echt wennen aan de warmte hier. Helaas hier geen airco, maar gelukkig wel 2 ventilatoren op de slaapkamer!!!! Jeej!
Zaterdag avond zijn Mahmoud en ik vertokken met de bus naar Alex vanuit Hurghada.
Het was een slopende rit, kon niet in slaap komen en had het warm. We zaten achterin de bus en in eerste instantie stonden de ramen open en was het lekker koel, maar later werden de ramen dichtgedaan omdat mijn mede passagiers het koud hadden!!!!!! Lang leven de spaanse wappers, die brachten nog een beetje verkoeling.
Zondag ochtend kwamen we om 5 uur aan. Mama (van mahmoud) was erg blij ons te zien! We zijn toen wel direct gaan slapen.
Het is hier Ramadan nu en ik probeer mee te doen, vrijdag had ik rond half 3 zo’n dorst dat ik wel wat water heb gedronken, maar zaterdag en zondag heb ik het de hele dag vol kunnen houden niet te eten, te drinken, geen kusjes te geven aan Mahmoud, dat was nog wel het lastigste :):):)

Rond 7 uur ’s avonds eten we hier en om 2 uur ‘snachts voor de laatste keer, het wel iets om dit zo met zijn allen te doen.
Mama zorgt goed voor ons, moet hier niet te lang blijven,want wordt echt helemaal vol gestopt!!

Ik heb zojuist ruim een uur kunnen kletsen met mama via skype en dat was echt heel fijn!
Even weer lekker Nederlands praten en alles kunnen verstaan wat er wordt gezegd!
Mis mn mama en papa heel!! En natuurlijk niet alleen hun, maar eigenlijk iedereen.
Lang leve het internet, zo is het net of je toch nog heel dicht bij elkaar bent!

Mahmoud en ik hebben het heel fijn en ik ben blij dat we samen zijn.
Vanavond gaan we samen uit, een beetje lopen langs de Nile :):)

Nou jullie horen snel weer van mij…..

  • 08 Augustus 2011 - 18:00

    Marianne:

    Hoi Linda,

    Hier is het reeeeggggenachtig en winderig. Maar....... voor mij beter dan die hitte.
    Heb de foto's van de Efteling inmiddels en zijn erg leuk geworden he?!
    Die ritjes in de bus ken ik nog van vroeger in Spanje. Viel altijd in slaap door de warmte.
    Maar je moet maar denken alles went.
    dikke kus en de groetjes daar.

    xx Marianne

  • 08 Augustus 2011 - 18:30

    Tamara:

    hier is het koud en veel regen morgen avond weer naar de zumba joni is er weer gr uit den bosch van tamara

  • 11 Augustus 2011 - 20:41

    Janwillem:

    He Linni,
    Hier is het alleen heet met de verwarming op de hoogste stand. Wanneer open je de B&B zodat ik kan mee profiteren van de warmte. Zal niet meevallen meedoen met de Ramadan. Zo lang niet eten en drinken zou ik nog wel kunnen, maar niet roken ! Ik ben blij dat jij en Mahmoud het fijn hebben. Denk er aan: we willen je binnenkort niet op tv zien in ''Grenzeloos verliefd".
    Ik reageer snel weer.
    Kusje (o, sorry dat mag niet tijdens de Ramadan): handje dan van JW

  • 12 Augustus 2011 - 12:04

    Franci:

    Hoi, hoi,

    Ik hoop voor je dat je snel went aan de hitte!!! Zou niks voor mij zijn. Groetjes van iedereen hier in huis.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Linda

Actief sinds 18 Juli 2011
Verslag gelezen: 186
Totaal aantal bezoekers 31094

Voorgaande reizen:

04 Augustus 2011 - 07 Mei 2012

Een nieuwe start

Landen bezocht: